PopisProduktu

Venkovní slep

Venkovní slep chrání a zvnějšku posiluje spoj paluby a trupu. Částečně tedy chrání i boky lodi před odřením. Na našich lodích používáme skleněné, diolenové, nebo kevlarové pásky.

Pozor, u některých dovážených lodí je vidět pouhé přetření slepu gelem, nebo překrytí plastovým pásem. Na oko toto řešení sice působí esteticky lépe, ale takto slepená loď velmi ztrácí na pevnosti. Navíc v případě plastového pásku dochází ke špatnému spojení materiálů, protože gel, tvořící povrchovou vrstvu lodě, velmi snadno odskakuje od trupu.

DSC_0424 am web.jpg

 

Vnitřní slep

Spojuje uvnitř palubu s trupem lodi. Zvyšuje pevnost lodě i při bočních nárazech. Používáme široké skleněné, diolenové, nebo kevlarové pásky. Páska je vedena od přídě až po záď, po celém vnitřním spoji lodě.

U některých lodí na trhu je vidět vnitřní páska pouze u boků jezdce a někdy bývá nahrazena textilií, což oboje vede ke snížení funkčnosti spoje.

DSC_0393 am web.jpg

 

Keel strip

Odolný pás umístěný na vnější straně lodi, vedený její osou (tedy podél keelu.) Při nájíždění na břeh chrání loď a minimalizuje opotřebení gelcoatu (vrchní vrstva trupu) a velmi zvyšuje životnost lodi. K dispozici je buď skleněné vlákno, nebo kevlar. Po opotřebení keel stripu je možno na loď nalaminovat nový.

DSC_0372 am web.jpg

 

Palubní bortová šňůra a gumy

Naše kajaky jsou ostrojeny bortovou šňůrou a účelně rozmístěnými gumami. Při jejich umístění jsme kladli důraz na bezpečnost jezdce a praktičnost jejich umístění. Pod tyto gumy můžete ukládat předměty, jako jsou dělená záložní pádla, mapník, ruční pumpu, tow line nebo paddle float. Vše pak zůstává v dosahu jezdce.

DSC_0432 am web.jpg

Úchytky bortové šňůry a gum jsou pevně připojeny k palubě. Šrouby a matice jsou podlaminovány, aby nedocházelo k prosakovámí vody kolem těsnění (kromě mat. verze BASIC a KLASIC).

DSC_0393 am web.jpg

 

Prolis na kompas

Je umístěn na přídi, před vstupem do přední komory. Toto místo je vybráno, protože umožňuje dobrou čitelnost údajů na stupnici kompasu. Zároveň šetří zátylek před bolestmi a snižuje možnost vzniku mořské nemoci. Kompas v tomto lůžku sedí stabilně za všech podmínek. Kompas funguje i při vysokých úhlech náklonu a nezatápí se vodou.

DSC_0361 a m web.jpg

 

Prolis na pádlo

Je připraven za zadní částí límce. Napomáhá k zafixování pádla při sebezáchraně, nebo při nastupování do kajaku ze břehu, či nízkého mola.

DSC_0343 am web.jpg

 

Prolis na vlečnou šňůru TOW LINE

Naše kajaky jsou za zadní stranou límce (tedy za jezdcem), upraveny pro instalaci vlečného systému. Pro jeho montáž stačí na vybranou stranu lodě doinstalovat zásek, pro zachycení konce šňůry.

DSC_0366 a web.jpg

 

Přepážka na míru

Přední přepážka v kokpitu se dá upravit na míru. Je vlaminována tak, že jí používáte pro oporu chodidel místo pedálů, ale tak aby bylo možno nohy protáhnout a ulevit jim. Toto úprava zvětšuje úložný prostor v přední komoře a snižuje obsah litrů v kokpitu. Při sebezáchraně je velký rozdíl, pokud musíme vypumpovat, nebo vylít z kokpitu 150, nebo jen 100 litrů vody.

 

Límec kokpitu

vnitřní tvar límce je upraven pro velmi rychlé vylití zatopeného kokpitu, ale i pro pohodlné a velmi rychlé nastoupení, či vystoupení z kajaku. Přední vnitřní část je mírně zaoblena, aby při startu na pláž nedocházelo k bolestivému okopávání nohou. Rozměry límců jsou uzpůsobeny daným lodím a odpovídají váhovým kategoriím pádlerů kterým jsou lodě určeny.

Vnější tvar límce tvarován pro snadné, ale současně i pevné nasazení špricdeky.

 

Nožní pumpa

Zabudované čerpadlo, poháněné šlapáním, které po nehodě velmi pomůže s vypumpováním kokpitu vašeho kajaku. Instaluje se na přední přepážku v kokpitu kajaku. Přepážku je nutno vlaminovat na míru (snížení obsahu litrů v kokpitu a snadná dosažitelnost). Výhodou těchto čerpadel je velký výkon, po zašprajdování se mohou ruce věnovat pádlu a nestává se, že ho zapomenete doma.

 

Madla

slouží k přenášení kajaku (i naloženého), ale také k záchranným technikám - případnému odtažení kajaku na moři. V obou případech jsou velmi namáhána. Z tohoto důvodu na našich lodích nenaleznete žádná úžasná plastová hejblátka, namontovaná dvěma šroubky na palubu lodi. Lanko, na kterém jsou madla připevněna, prochází ve špicích trupem lodi. Špice jsou důkladně prolaminovány a vylity.

 

Komory a vstupy do komor

Mořské kajaky jsou opatřeny komorami, do kterých se ukládá materiál potřebný pro výpravy. V případě našich lodí komorami čtyřmi, jsou navzájem odděleny vodotěsnými přepážkami, zajišťujícími plovatelnost naložené lodi i v případě převržení a zatopení kokpitu.

Vstupy do komor jsou opět účelně rozmístěny, a to i s ohledem na případné dělení lodi a dovybavení paluby.

 

Knee tube / knee box

Před límcem je pod palubou umístěna malá komora, do které se nejčastěji umisťuje svačina, či záchranné prostředky (světlice, pomocná lékárna apod.) Její velkou výhodou je snadná dosažitelnost (i za jízdy). Velmi zpevňuje palubu samotnou (je důležité aby paluba před jezdcem zvládla zatížení 80 - 90 kg. Zhruba taková váha působí na vaši palubu při záchraných technikách - např. X rescues).

DSC_0414 a m web.jpg

 

Sedačka a zádová opěrka

Naše lodě jsou vybaveny velmi pohodlnými vylaminovanými sedačkami, které lze doplnit izolační vrstvou, zajišťující pádlerovi plný komfort i na velmi dlouhých plavbách.

DSC_0360 am web.jpg

 

Reflexní pruhy

Jsou umístěny na přídi a zádi. Zvyšují viditelnost lodě nejen na vodě, ale třeba i na střeše zaparkovaného vozu na odpočívadle, či benzínové pumpě.

DSC_0402 am web.jpg